2017. március 18., szombat

Fonalaslány olvasási szokásai - avagy book tag, amit nem is akartam kitölteni

Nem tudom, hol éltem eddig, tudom, biciklibelsőben, de ma derült ki számomra, hogy léteznek könyves tag-ek is. Töredelmesen bevallom, hogy sosem voltak a kedvenceim az ilyen típusú bejegyzések, ugyanis régebben, amikor teljesen más témában blogoltam, napi szinten olvashattam őket olyan témákban, amik nem érdekeltek. Na de ez könyves, így némi hezitálás után arra jutottam, önvizsgálatnak sem utolsó. Ha már lúd, legyen kövér, megosztom Veletek is az olvasási szokásaimat, jönnek a nem is annyira anonim könyvfüggő vallomásai.


 1. Hogyan találsz rá új olvasnivalóra?

Természetesen elsősorban a molyon, mindig megnézem az új és a várható megjelenéseket, és a figyeltjeim olvasmányait. Van, hogy csak random ránézek egy-egy címkére, de néhány kiadó weboldalát is rendszeresen át szoktam böngészni. A várólistám ennek köszönhetően már kilométeres.

2. Hogyan szeretted meg az olvasást?

Mindig vonzottak a betűk, a nagypapám igazi hardcore könyvmoly volt, szerintem a génjeimben is benne van. Az első igazi olvasós élményemet az első általános iskolás nyári szünetben szereztem: az egyik szomszédtól kértem kölcsön az Óz, a csodák csodáját, bekucorodtam vele egy fotelba, és fel sem keltem, amíg a végére nem értem. A következő tanévtől beiratkoztam a könyvtárba, és attól fogva nem volt megállás.

3. Hogyan változott meg az ízlésed a könyvek terén, ahogy egyre idősebb lettél? 

Elég sokat változott, nagyjából 15-16 éves koromig csak lányregényeket olvastam, a Gyűrűk Urával került a képbe a fantasy, később a krimik, a scifi-vel pedig egy-két éve kezdtem barátkozni. Ami a legszembetűnőbb változás, hogy keresem a minőségi(bb) irodalmat, összetett, több szálon futó történeteket és az olyan szereplőket, akik szinte kilépnek a lapok közül. Tizenéves korom előtt gyakorlatilag bármit elolvastam, ami kartávolságon belülre került.

4. Milyen gyakran vásárolsz könyveket?

Túl gyakran. :) Nem írok listát, spontán döntök, bár általában eltervezem, hogy milyen időközönként engedem meg magamnak a könyvvásárlást. Aztán jönnek a kiadók a szuper akcióikkal, és borul a terv. Viccet félretéve, havi 1-2 könyvet szoktam venni, ha valami kihagyhatatlan akció jön szembe, akkor persze becsúszik több is.

 
 5. Milyen gyakran leszel annyira kíváncsi, hogy előrelapozol a könyvekben, hogy megtudd, mi fog történni?

Régebben rendszeresen csináltam, például 10-20 oldal elolvasása után beleolvastam a könyv közepébe, és utána folyamatosan azt találgattam, vajon mi vezethet el addig az eseményig. Elég rendesen rombolja az olvasási élményt, le is szoktattam magam róla. Ellenállok annak is, hogy a molyon megnézzem a spoileres értékeléseket. 

6. Hogyan reagálsz, ha nem tetszett egy regény befejezése?

Ha sorozatról van szó, és nem a záró kötet, akkor elkezdem visszaszámolni a napokat a következő rész megjelenéséig (bár az utóbbi években rászoktam, hogy csak akkor veszek meg sorozatot, ha már befejeződött - ennek köszönhetően tetemes lemaradásom van az újdonságok terén). Ha záró kötet, vagy olyan könyv, ami nem sorozat része, akkor általában kibosszankodom magam az értékelésben, boldog-boldogtalannal megosztom a "kínomat", majd kiagyalok egy nekem tetsző befejezést. Persze volt olyan is, hogy a kezdeti csalódottság elpárolgott, és nem agyaltam napokig a befejezésen. Van, amikor az ilyet is el kell engedni.

7. Hogyan lettél könyves blogger?

Nem tartom magam könyves bloggernek, legalábbis még nem. Sok és sokféle blog van már a hátam mögött, írtam szépségápolásról, anyaságról, a mindennapjaimról, de volt konyhai és kreatív blogom is. Ezen a blogon is tervezek kreatív, ötletadó, és csináld magad bejegyzéseket is (főleg olyanokat, amikben nagy szerep jut a fonalnak), mert az olvasás mellett ez a másik hobbim. A Könyvek és kötőtűk-et azért kezdtem el írni, mert volt néhány könyv, amiről annyi minden jutott eszembe, hogy képtelenség lett volna besűríteni egy molyos értékelésbe. 

*A tag-et a Türkiz bagoly blogon találtam, a képek forrása a pixabay.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése